Torka aldrig tårar utan handskar

Vi lever i ett samhälle där jag kan leva öppet som den personen jag är.
Det betyder inte att jag springer runt på stan i rosa kläder, sminkar mig och skriker i falsett, som många tror att bögarna gör. Det betyder att jag kan vara kär i en kille och öppet prata om det även om det inte är det första jag säger till folk. Har det alltid varit så? - Nej det har det inte. Allt blev bättre i gymnasiet när alla började mogna till lite, men innan gymnasiet var livet ett helvete, iallafall för mig.
Det hela började i lågstadiet, jag var runt 9 år när det började. Innan jag ens visste vad ordet "bög" betydde så kallade dom mig för det. Det jag menar med det här är att det har blivit bättre med åren, men det finns fortfarande mycket kvar att göra, speciellt i skolan. Om skolan kunde lära ut mer om homosexualitet så skulle många av fördomarna försvinna, När jag gick i skolan så trodde jag att jag var sjuk och att det var något fel på mig, och jag tycker att det är ganska självklart att om vi hade fått höra mer om sådant i skolan så hade jag inte trott så om mig själv. 
Vad fick man göra då för att ta reda på saker? Jo man fick sitta o söka på internet o försöka hitta folk som känner som man själv gör. Jag har flera kompisar som har åkt iväg och träffat personer som dom inte borde träffat för att dom inte visste bättre.
Hur jävla lätt är det att vara 14 år gammal, att inte känna sig själv och inte veta nånting och tro att det är nåt fel på sig själv för att man inte vet bättre. Hur enkelt är det att må bra när man blir mobbad i flera år för nånting man inte kan göra nånting åt? Det här är 2012 och det händer just i detta nu. 
 
Hade bara velat säga till mig själv som 15åring att det verkligen blir bättre!
 Håll ut, för det blir bättre, och du är en helt underbar människa precis som du är.
And its hard to know, and its hard to love when you're giving me such sweet nothing.

Kommentarer
Postat av: markus

Helt rätt Victor! Bra skrivet!!!

2012-10-24 @ 09:45:16
Postat av: Malin

Du är stark Victor!

2012-10-26 @ 14:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0